Judith en Anouk op bezoek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu Judith en Anouk op bezoek - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

Judith en Anouk op bezoek

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Na een gewone stagedag op dinsdag ben ik rond 15.00 richting het appartement van Judith en Anouk gereden. Aangezien je voor 19.00 moest inchecken en zij pas om 18.35 zouden landen, moest ik dit voor hen doen. Het leek een beetje een escaperoom dat inchecken. Eerst moesten we het appartement vinden, de straat liep tot nummer 108 en ging verder met nummer 118. Wij moesten natuurlijk een nummer daartussen hebben en het duurde even voordat we het appartement gevonden hadden. Toen moesten we een Nederlands telefoonnummer bellen, zij zouden dan de deur op afstand openmaken. Toen ik het nummer belde nam er niemand op, ik stond op het punt om nog een keer te bellen toen ik een zoemer hoorde. De poort was open. Toen moesten we de sleutels van appartement A zoeken. Deze sleutels lagen in een sleutelbox waarbij we een code doorkregen. Toen we die eenmaal hadden gevonden en open hadden, hebben we een snelle check gedaan in het appartement. Snel even anti-muggenspul gesprayd en ik ben rond half 6 naar het vliegveld gereden. Het was erg druk op de weg waardoor Judith en Anouk al stonden te wachten. Ze hadden een goede vlucht gehad maar hebben niet kunnen slapen. Ze zijn ook meteen gaan slapen.

Woensdagochtend werd de auto bij het appartement afgeleverd, na de Antilliaanse 10 uur te hebben afgewacht, besloot ik toch te bellen. Ze waren onderweg maar konden het appartement niet vinden. Bleken ze bij nummer 11 te staan terwijl het 110 moest zijn.. Niet veel later stonden Judith en Anouk voor de deur en konden we Curacao met zijn drieën ontdekken. Ik ben namelijk met hun op veel plekken geweest waar ik nog niet eerder ben geweest.
Woensdag zijn we naar Shete Boka, Playa Piskado (strand met de schildpadden) en Playa Kalki geweest. Ik heb van hun een GoPro gekregen, nog voor mijn verjaardag, zodat we mooie foto’s konden maken van de schildpadden. Achteraf was het misschien slimmer geweest om eerste de camera te testen, nu hadden we wel hele mooie filmpjes/foto’s maar stonden de schildpadden er steeds maar half op.
In de avond zijn we nog naar Cabana Beach geweest, daar treedt iedere woensdag een bandje op en daarna ben ik bij hun blijven slapen. Er was eigenlijk geen plek voor een derde persoon maar met kussens tussen de twee eenpersoonsbeden heb ik redelijk geslapen.

Donderdag stonden Judith en ik al vroeg naast ons bed want we gingen de Christoffelberg beklimmen. Ondanks dat dit mijn tweede keer was, was het nog steeds een pittige klim. Uiteindelijk hebben we klauterend het topje bereikt en zijn we terug naar het appartement gereden. Na een koude douche hebben we bij de McDonalds lekker geluncht en hebben we de hele middag op het strand gelegen. In de avond zijn we naar Willemstad geweest en hebben we daar ook gegeten. Tijdens het eten liep er een kakkerlak onder onze tafel, waardoor we de hele avond onze voeten omhoog hadden.

Vrijdag zijn we weer vroeg richting Willemstad gegaan, Judith en Anouk zijn nog niet gewend aan het tijdsverschil waardoor ze rond 7 uur klaarwakker zijn. Voor mij was dit wel even wennen en ik moest ook even bijslapen toen ze weer weg waren. Maar vrijdag waren ze er gelukkig nog dus we hadden weer veel op de planning staan. Na het ontbijt zijn we naar de toeristische plekjes gelopen, het was erg warm waardoor we alweer snel in de auto zaten op naar het strand.
We zijn die dag naar de kleine knip geweest, hier hebben we best wel een tijdje lekker relaxt gelegen, gezwommen en gesnorkeld. Rond 14.00 zijn we naar de grote knip gereden met de gedachte daar wat te lunchen. De lunchplek zag er niet heel uitnodigend uit en we vonden het veel te druk op het strand. Na een half uur besloten we weer te gaan en zijn we gaan lunchen bij playa lagun. Na de lunch gingen we op zoek naar de leguanen die daar bijna altijd zitten. Vandaag hebben we er 3 gezien maar bleven ze in de bosjes zitten en kwamen ze niet naar de rand. Na de lunch reden we naar Jan Kok waar wilde flamingo’s zijn. In eerste instantie zagen we ze niet maar ze waren vandaag best ver weg. We besloten om naar de flamingo’s te lopen. Naarmate we steeds dichterbij kwamen, werd de grond steeds zachter. We liepen naar de flamingo’s tot we niet meer verder konden (letterlijk en figuurlijk) ik zakte namelijk tot mijn enkels in de modder en mijn slippers zaten vast.
Judith en Anouk kwamen natuurlijk niet meer bij van het lachen en na een aantal foto’s gemaakt te hebben zijn we terug naar de auto gelopen. In de avond hebben we op het strand gegeten bij Hemmingway. Hier speelde ook een bandje wat erg gezellig was.

Zaterdag zijn we naar het Sea aquarium geweest. In eerste instantie alleen voor het voeren van de flamingo’s, maar Judith en Anouk vonden het toch leuker dan verwacht. (Ik had precies hetzelfde de vorige keer dat ik er was). Naast het voeren van de flamingo’s zijn we naar de haaien, dolfijnen, zeeleeuwen geweest. Judith en ik hebben ook de Dolphin Kiss gedaan. We mochten de dolfijn eerst aaien, dit voelde veel stugger dan ik had verwacht, en vervolgens kregen we een “kus”. We zijn na het aquarium naar Karakter gereden. Hier hebben we geluncht en heel de middag aan het zwembad gelegen. In de avond hebben we er ook gegeten en daarna zijn we weer vroeg naar bed gegaan.

We moesten zondag namelijk om 05.45 op want we gingen naar Klein Curaçao! Het waaide onderweg erg hard waardoor er flinke golven waren. We zaten aan de zijkant bovenin de boot en kregen steeds de volle laag water over ons heen. Vooral Judith en Anouk waren zeiknat, ik zat tactisch achter hun. Na 2 uur gevaren te hebben, werd ik ondanks het reispilletje niet lekker. Ik besloot om naar beneden te gaan, aangezien je daar minder last hebt van de golven. Toen ik beneden aankwam zag ik iedereen over boord hangen “de vissen eten te geven”. Dit maakte mijn misselijkheid niet veel beter maar al snel kwamen we aan bij Klein Curaçao en heb ik alles binnen kunnen houden. Ik sprong van de boot en zwom naar het eiland en voelde me gelijk een stuk beter. Op het eiland kregen we al snel ons ontbijt en rond half 1 stond de bbq voor ons klaar. In de tussentijd hebben we lekker in de zon gelegen en zijn we schildpadden gaan zoeken. Die vonden we pas na de bbq, toen ze de vissen te eten gaven. We hadden ondertussen de GoPro al vaker uitgetest waardoor we mooie foto’s en filmpjes hebben kunnen maken. Rond half 4 ging de boot weer terug naar Curacao, dit keer gelukkig met de wind mee.
’s Avonds hebben we echt de beste pizza gegeten bij Limoncello en daarna hebben we nog een drankje gedaan bij Hemmingway. Hier is zondagavond salsa avond met een liveband. We hebben genoten van onze laatste avond samen want morgen/maandag was alweer de laatste dag samen.

Maandag hebben we weer in Willemstad ontbeten en zijn we daarna naar Cas Abao geweest. We wilden eigenlijk nog naar de Blauwe Kamer maar hier hadden we eigenlijk geen tijd meer voor. We hebben op het strand nog geluncht en zijn weer terug naar huis gereden. Hier hebben we nog even bij ons zwembad gezeten en na een verfrissende douche zijn we naar het vliegveld gereden. Het was wel raar om hun bij het vliegveld af te zetten terwijl ik hier nog 3 maanden blijf..

Ik vond het super leuk dat ze langs zijn geweest en heb het ook echt naar mijn zin gehad met hun. We hebben veel gelachen, veel gezien en vooral genoten! Morgen houdt mijn ‘vakantie’ weer op en heb ik weer stage. Dit zal wel weer flink wennen zijn, omdat ik nu echt een vakantiegevoel zit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Op 9 februari ben ik het avontuur begonnen; een half jaar stage lopen op Curacao! Samen met 10 andere studenten verblijf ik 5 maanden op het zonnige eiland. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen door middel van deze blog.

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 6166

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Curacao 2018

Landen bezocht: