Update nummer 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu Update nummer 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

Update nummer 5

Blijf op de hoogte en volg Simone

05 April 2018 | Curaçao, Curaçao

Waar zal ik eens beginnen, de vorige update is namelijk alweer 3 weken geleden en eindigde met mijn verjaardag.
Na mijn verjaardag heb ik weer 3 dagen stage gehad. Deze dagen stonden er weer huisbezoeken, gesprekken met ouders, observaties en spelbegeleiding op het programma. Omdat er nog steeds vaak afspraken niet doorgaan heb ik besloten om met mijn stagebegeleidster te gaan praten over mijn stageplan. Dit gesprek had niet het gewenste resultaat en 2 weken daarna heb ik nog een gesprek gepland. Dit gesprek had gelukkig wel het gewenste resultaat en eind maart kon ik eindelijk beginnen met mijn stageplan. Ik wist toen namelijk pas wat er van mij verwacht werd.

In de weekenden doen we nog steeds genoeg leuke dingen. Het eerste weekend, het weekend van 17 maart, ben ik de zaterdag samen met Luna gaan touren. Het plan was om flamingo’s te gaan spotten, echter werden we steeds over resorts gestuurd met de auto waar we niet doorheen konden. We besloten daarom al snel om naar het verlaten quarantaine gebouw te rijden, we hadden al eerder hier wat over gehoord. Toen we het gebouw binnenliepen was het best griezelig, gescheurde muren, trappen met flinke scheuren, gaten in de vloer dus ik moest goed kijken waar ik liep. Na een aantal foto’s gemaakt te hebben zijn we doorgereden naar een fort. Dit was niet heel bijzonder maar wel leuk om gezien te hebben. Toen wilden we eigenlijk toch nog naar de flamingo’s rijden maar kwamen onderweg een ijssalon tegen. Hier moesten we wel stoppen aangezien we in die 5 weken nog geen een ijsje bij een ijssalon hadden gehaald. Toen we het ijsje eenmaal op hadden zijn we toch maar naar huis gegaan.

Het tweede weekend heb ik eindelijk met schildpadden gezwommen!! Wat was dit gaaf om te doen! Het strandje waar we ze hebben gezien is echt een vissersstandje waarbij de vissers de net vers gevangen vis schoonmaken en de resten terug het water ingooien. Hier komen de schildpadden juist op af. Tijdens het snorkelen zagen we naast stukken vis op de bodem ook een haaienkop liggen…
Ondanks dat het strand super stonk naar vis en er hele kleine kwalletjes in het water waren die je niet zag maar wel prikte, was het erg leuk om de schildpadden zo dichtbij te zien.
De zondag ben ik samen met Luna en Romy naar het sea-aquarium geweest. Van tevoren had ik niet verwacht dat het zo leuk was om te zien, naast de zeeleeuwen en dolfijnenshows mocht je ook de flamingo’s voeren. Ik kreeg een bak met water en visresten op mijn schoot en er kwamen meteen 2 flamingo’s van mijn schoot eten. Heel erg netjes ging dit niet waardoor ik ook onder het water met visresten zat..
In de middag zijn we nog door de stad gereden op zoek naar muurschilderingen. In de hoofdstad zijn enkele muurschilderingen te vinden maar dat vinden was nogal een dingetje. Uiteindelijk hebben we 2 muurschilderingen gevonden toen we het eigenlijk al hadden opgegeven en onderweg naar huis waren.

Vorig weekend, paasweekend hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Iedereen was een beetje futloos en we hebben het weekend vrijwel niets gedaan. Zaterdag ben ik met anderen naar een Blues Festival geweest wat erg leuk was.

Op stage ben ik eindelijk aan mijn activiteiten begonnen en heb meteen al een eerste kennismakingssessie gehad met mijn cliënt. Dit ging erg goed, ze was erg open en leek op haar gemak te zijn. Ook heb ik dinsdag voor de eerste keer gehockeyd, mijn stagebegeleidster had voor mij een stick dus ik kon even lekker hockeyen. Ze vroeg na de training meteen of ik zondag de wedstrijd mee wilden spelen. Maar omdat ik geen scheenbeschermers en geen hockeyschoenen heb leek me dat geen goed idee. Ze kwam vandaag haar oude hockeyschoenen afgeven en regelde ook voor mij scheenbeschermers etc. Dus zondag speel ik hier mijn eerste wedstrijd!

Gisteren zijn we naar een openluchtbioscoop geweest op het strand. Ondanks de film die er draaide was dit echt een hele leuke ervaring. De film was best slecht, erg voorspelbaar en nogal een cliché verhaal. Maar de locatie en de sfeer maakten het toch nog een geslaagde avond.

Dit weekend hebben we nog niet echt plannen maar gaan waarschijnlijk weer een voor ons nieuw strand ontdekken. Ook moet ik veel voor school doen dit weekend aangezien Judith en Anouk dinsdag op bezoek komen. Ik heb er echt onwijs veel zin in om met hun verder het eiland te verkennen.

  • 15 April 2018 - 12:22

    Hanneke:

    Heel veel plezier met z'n drieën en succes met je stageverslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Op 9 februari ben ik het avontuur begonnen; een half jaar stage lopen op Curacao! Samen met 10 andere studenten verblijf ik 5 maanden op het zonnige eiland. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen door middel van deze blog.

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6172

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Curacao 2018

Landen bezocht: