Christoffelberg + Daaibooi + Stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu Christoffelberg + Daaibooi + Stage - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

Christoffelberg + Daaibooi + Stage

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Omdat het tot nu nog iedere dag vrij bewolkt is, stelde ik voor om met een van deze bewolkte dagen de Christoffelberg te beklimmen. Dit besloten we om vrijdag te gaan doen. De planning was om 8.00 uur te vertrekken, zodat we ook op tijd daar waren. Je mocht namelijk na 10.00 uur de berg niet meer beklimmen.
Uiteindelijk vertrokken we een half uur later dan gepland.
Het zou ongeveer 40 minuten rijden zijn, maar doordat we door maps via onverharde wegen werden gestuurd (lees paden waar je je ook niet kon keren) hebben we er veel langer over gedaan.

2 minuten over 10 kwamen we aan bij het park, we deden alsof we van niks wisten en wilden een toegangsbewijs kopen. Daar zei de mevrouw achter de balie in eerste instantie dat we te laat waren en dat er niemand meer op de berg mocht. Ik weet niet hoe we het voor elkaar kregen maar we mochten uiteindelijk toch de berg beklimmen. We reden het eerste stuk naar de berg, de auto heeft nogal moeite met hellingen oprijden dus wij hielden deze rit ons hart vast. Met het gaspedaal flink ingedrukt, kwamen we gelukkig bij de parkeerplaats.

We konden beginnen met de klim, die hoe verder je kwam steeds moeilijker werd. Vooral richting de top moest je flink klimmen om uiteindelijk boven te komen. Omdat wij de laatste waren die de berg beklommen waren wij als enige boven op de top. Hier hebben we van het uitzicht genoten en hebben we de moed verzameld om weer terug te gaan. De terugweg ging een stuk sneller, maar je moest goed kijken waar je je voeten neerzette. Eventjes deed ik dit niet waardoor ik viel. Gelukkig ken ik mezelf maar al te goed en heb ik flink wat pleisters meegenomen in mijn koffer.

Zaterdag zijn we rond 10 uur naar Daaibooi Beach geweest, dit is een kleine baai waar het water super blauw is! Ik heb daar weer gesnorkeld in de hoop om schildpadden te zien. Helaas heb ik de schildpadden niet gezien maar weer wel een aantal bijzondere visjes.

Dinsdag, woensdag en donderdag heb ik mijn eerste dagen gehad op stage. De dinsdag was meteen erg leuk en ik mocht bij veel gesprekken en afspraken meteen mee.
Niet dat ik veel van die gesprekken begrijp, want ze praten hier alleen maar Papiaments.. (en dat heb ik nog niet helemaal onder de knie). Hierdoor is het soms moeilijk om een gesprek te volgen. Achteraf wordt ik gelukkig bijgepraat zodat ik toch begrijp wat er gezegd is. Ik hoop dat ik het Papiaments toch snel onder de knie heb, zodat ik het zelf ook kan volgen.

Het zijn hele verschillende casussen maar dat maakt het ook heel interessant! De woensdag was erg rustig omdat er slechts 1 van de 4 afspraken doorging en de donderdag was ook erg rustig. Morgen ben ik vrij dus kan ik lekker uitrusten en dinsdag weer vol nieuwe energie beginnen met stage!

Ayo i te otro biaha!

  • 25 Februari 2018 - 15:34

    Cilia :

    Blijf je volgen dan genieten wij ook een beetje met jou mee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Op 9 februari ben ik het avontuur begonnen; een half jaar stage lopen op Curacao! Samen met 10 andere studenten verblijf ik 5 maanden op het zonnige eiland. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen door middel van deze blog.

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 6171

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Curacao 2018

Landen bezocht: