Precies 3 maanden in Korsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu Precies 3 maanden in Korsou - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

Precies 3 maanden in Korsou

Blijf op de hoogte en volg Simone

09 Mei 2018 | Curaçao, Curaçao

In het weekend van 21 & 22 april, ben ik samen met Luna en Aniek naar het Wet & Wild festival geweest. Een festival op het strand, super leuke sfeer en de muziek was ook goed! We hebben ons prima vermaakt en dit was voor mij een van de leukste feestjes tot nu toe! De zondag zijn we naar de Grote Knip gereden en hebben daar de middag lekker op het strand gelegen. Het enige wat minder was, was de regen… In de avond had ik weer een hockeywedstrijd en ook deze hadden we gewonnen.

Na toch wel een leerzame week op stage, ik had onder andere mijn eerste sessie met S. en kreeg N. ook toegewezen als cliënt. Heel interessant dat zij erg verschillende hulpvragen hebben, dit zie ik als een leuke uitdaging!
In Curaçao vieren ze hier ook koningsdag/-nacht en we zijn donderdagavond ook naar het koningsbal geweest op Madero. Hier draaide naast Nederlandse meezingers gelukkig ook andere muziek, anders was ik er denk ik snel klaar mee. Met koningsdag ben ik samen met Aniek en Romy naar Willemstad gegaan. In Punda stonden veel kraampjes, waren veel bandjes aan het optreden en waren er oer-Hollandse spelletjes voor de kinderen. Na 4 uur in de drukte te hebben gelopen zijn we teruggelopen naar de auto.
Zaterdag was er een floatfest bij Mambo Beach, hierbij is het de bedoeling dat je lekker met je opblaasband het water in gaat en lekker geniet van de muziek. De dj-booth stond in het water en de sfeer was echt super chill.

Maandag ben ik samen met Merel naar Kokomo Beach gegaan. Dit strand staat bekend om zijn fullmoon party’s, maar ook overdag is het prima uit te houden. Ik heb ein-de-lijk nacho’s gegeten, maar zoals bijna alles wat je hier koopt, smaakt het toch net iets anders dan thuis. De dinsdag was het een vrije dag waardoor ik maar 2 dagen stage had. De woensdag had ik de eerste sessie met N., wat een stuk moeizamer ging dan ik verwachtte. Donderdag had ik de tweede sessie met S. wat heel anders liep dan gepland. Ik heb deze week meteen ondervonden dat ik de doelen moet los zien en dat ik vooral naar het kind moet kijken. Donderdag ben ik met Merel nog Punda in geweest voor de ‘Punda Thursday Vibes’. Dit zou heel spectaculair zijn met vuurwerk, markten en muziek maar flink vies tegen.

Ik had vorige week meegedaan aan een actie op Facebook, waarbij je een gratis diner voor 2 kon winnen. Aangezien ik nooit iets win, was ik het alweer vergeten totdat ik donderdag een bericht kreeg waarbij ze vertelden dat ik had gewonnen!! Die vrijdag ben ik met Felicia bij Koraal gaan eten. Vrijdagavond is er bij Koraal The Flavors of the Carribean. Dit betekent dat de menukaart alleen uit lokale gerechten bestaat van de Caribbean en worden er workshops gegeven in salsa/merengue/bachata/kizomba.
We mochten per persoon 3 gerechten kiezen en kozen onder andere voor Jamaica, Cuba, Puerto Rico en Curacao. We hebben heerlijk gegeten en hebben aan het eind van de avond nog de merengue gedanst. Ik heb dat weekend lekker rustig aan gedaan en ondertussen heb ik nu ook al bijna weekend. Morgen hebben we een vrije dag, in verband met hemelvaart waardoor ik weer een extra lang weekend heb.
Daarna nog 3 dagen stage lopen en daarna komen papa en mama op bezoek!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Op 9 februari ben ik het avontuur begonnen; een half jaar stage lopen op Curacao! Samen met 10 andere studenten verblijf ik 5 maanden op het zonnige eiland. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen door middel van deze blog.

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 6089

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Curacao 2018

Landen bezocht: