De eerste maand is al voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu De eerste maand is al voorbij - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

De eerste maand is al voorbij

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Maart 2018 | Curaçao, Curaçao

Het laatste reisverslag is alweer 3 weken geleden, dus ik vond het wel weer tijd om jullie op de hoogte te stellen van mijn avonturen van afgelopen weken.

Ondertussen is dit alweer de 4e week op stage en mijn taken zijn nog niet veel veranderd.. Ik bezoek af en toe scholen om kinderen te observeren maar zit vooral vaak naar gesprekken te luisteren. Dit zijn hulpverleningsgesprekken met ouders, met de kinderen, met de juffen of met de leidinggevende van het internaat. Het Papiaments kan ik gelukkig al iets beter volgen, maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik er voor spek en bonen bij zit.

De mentaliteit is hier zo anders en iedere dag loop ik daar tegenaan. Het is al meerdere keren voorgekomen dat ik naar een school ga om iemand te observeren en diegene ziek is. Ze denken dan niet vooruit om ons af te bellen waardoor we daar voor niks naar toe rijden. Ook de afspraken die bij ons op de locatie zijn gaan vaak niet door. Sommige clienten bellen wel af maar de meeste komen gewoon niet opdagen. Doordat deze afspraken niet doorgaan en ik nog niet echt taken heb die ik zelfstandig kan uitvoeren, duren de dagen erg lang.
Gisteren gingen er weer 2 afspraken niet door en dat liet de emmer overlopen. Ik was er gisteren echt een beetje klaar mee en heb daarom een afspraak gemaakt met mijn stagebegeleidster. Vanmiddag heb ik het gesprek met haar waardoor ik hopelijk duidelijkheid krijg over mijn taken binnen Skuchami.

Aangezien ik stage heb van dinsdag tot en met donderdag heb ik vanaf vrijdag weekend tot en met maandag. Genoeg tijd voor leuke dingen dus!
Het eerste weekend heeft het zoveel geregend dat het via alle kanten naar binnen kwam. Op een gegeven moment stonden er emmers bij de achterdeur, in de badkamer en in onze slaapkamer kwam het water ook naar binnen. De zaterdag hebben we een poging gedaan tot shoppen. Van meerdere mensen hadden we namelijk gehoord dat je hier niet tot nauwelijks kan shoppen. Na goed zoeken hebben Luna, Romy en Aniek toch wat leuks gevonden. In de avond zijn we samen met Imke en Marlijn uiteten geweest. Ook bij het eten was er een flinke regenbui waardoor we snel naar binnen zijn gerend.
De zondag scheen het zonnetje gelukkig weer en hebben we de hele dag bij het zwembad gezeten. Maandag zijn we naar Director’s Bay geweest. Dit is een klein strandje waar vroeger de directeur van Shell kwam om uit te rusten. Uitrusten kon hier prima omdat wij een van de weinige waren die daar lagen.

Het tweede weekend hadden we vrijdag een barbecue met het hele appartementencomplex, zo’n 27 man. In de avond zijn we met zijn allen naar een full moon party geweest op Kokomo Beach. Ondanks de muziekstijl was het een erg leuk feestje! Zaterdag 3 maart was Judith jarig, toch raar om daar niet bij te zijn aangezien wij altijd onze verjaardagen samen vieren. ’s Middags ben ik samen met Vera, Lisa, Sanne, Felicia en Martijn naar Mambo Beach geweest. Aan het eind van de middag werd ik nog flink verrast toen Judith vertelde dat zij en Anouk in april langskomen!!!
Zondag zijn we nog naar het strand geweest en hebben we gebruik gemaakt van de Happy Hour op Cabana Beach. Mojitos voor ongeveer 3 euro!

Vorig weekend ben ik zaterdag eerst 2 uur op stage geweest. Hier krijgen een aantal kinderen een training waarbij ze spelenderwijs schoolse vaardigheden aangeleerd krijgen. Ook wordt hun concentratie gestimuleerd en krijgen zij ontspanningsoefeningen. De kinderen hebben allemaal de diagnose ADHD waardoor het erg druk en chaotisch was. Dit kwam ook omdat de training niet zo goed was uitgewerkt waardoor de begeleiders (tantes) veel onderling moesten overleggen. In de middag ben ik naar Karakter geweest, hier zouden ze namelijk de beste carpaccio van het eiland hebben. Na het broodje carpaccio en de sushi hebben we nog even bij het zwembad gezeten, waar je uitkijkt op de zee. In de avond zijn we nog naar Mambo Beach geweest, waar een live bandje optrad. Zondag zijn we naar Playa Lagun geweest, waar enorm veel leguanen zaten!! Op het begin vond ik ze maar eng en moest ik niks van ze hebben, maar toen ik eenmaal zag dat ze niks deden durfde ik met ze op de foto te gaan.

Maandag ging ik naar beneden toe en kwam ik in een kamer vol met slingers en ballonnen. Ze waren mijn verjaardag niet vergeten ;). In de middag zijn we met zijn vieren naar Jan Thiel Beach geweest, waar we een verjaardagscocktail hebben gedronken. Rond 18.00 waren we thuis en kwamen ook de anderen langs voor een stukje monchoutaart. In de avond hebben we met zijn allen sushi gegeten, wat erg goed smaakte! Het was wel een beetje gek om mijn verjaardag hier te vieren maar ik heb het erg naar mijn zin gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Simone

Op 9 februari ben ik het avontuur begonnen; een half jaar stage lopen op Curacao! Samen met 10 andere studenten verblijf ik 5 maanden op het zonnige eiland. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen door middel van deze blog.

Actief sinds 12 Feb. 2018
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 6164

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 17 Juli 2018

Curacao 2018

Landen bezocht: