Carnavalsweekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu Carnavalsweekend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Simone Smits - WaarBenJij.nu

Carnavalsweekend

Blijf op de hoogte en volg Simone

14 Februari 2018 | Curaçao, Curaçao

Nadat we zaterdag onze auto hadden gehaald en de eerste boodschappen hadden gedaan bij Van den Tweel (Albert Heijn 2.0) hebben we de middag aan ons zwembad gelegen. Omdat we nog veel last hadden van het tijdverschil zijn we op tijd naar bed gegaan.

Zondag was de grote optocht “Gran Marcha” in het centrum van Willemstad. Op internet zocht ik op wat de route was, waar we het beste konden staan en hoelaat de optocht begon. Alleen dat laatste kon ik vinden, namelijk 11 uur. Ik las wel overal dat je op tijd moest vertrekken, aangezien de wegen al vroeg (8 uur) werden afgesloten.
Omdat Aniek haar auto om 10 uur moest ophalen, dachten we dat we al te laat waren. We zijn daarna meteen richting het centrum gereden en om 12 uur liepen we over de pontjesbrug. Hier zagen we al hekken langs de weg staan voor de optocht, we zaten dus meteen al goed. Tenminste dat dachten we...
Toen we wat te drinken gingen halen werd ons namelijk verteld dat ze pas rond 17 uur hier langskwamen. We besloten om de hekken te volgen en de optocht tegemoet te lopen. Uiteindelijk gingen we op een plek staan waar we het heel goed konden zien. Nu was het wachten totdat de eerste wagens voorbij kwamen. Gelukkig hadden we ons goed ingesmeerd en hadden we genoeg water meegenomen, want de eerste wagens kwamen pas om half 4 langs. Ondanks het wachten was het zeker de moeite waard om dit gezien te hebben.

Maandag werden we weer om 7.00 uur gewekt door de haan van de buren. Het is hier erg gehorig waardoor het lijkt alsof hij naast je bed staat. In de middag zijn we wezen snorkelen bij Shipwreck Tugboat. Toen we naar de zee liepen stond ik bijna op een leguaan, bijgekomen van de leguaan zag ik een zeeslang in het nog ondiepe water. Ik besloot om heel snel het diepere water in te gaan en richting het wrak te zwemmen. Het water is hier zo helder waardoor je heel ver en diep kunt kijken. De kleine vissen komen heel dichtbij en de grote blijven gelukkig verder weg.

Dinsdag was er de afscheidsparade van de carnaval. We hadden onze les geleerd van zondag en gingen pas later richting het centrum. We hadden de auto een stuk eerder geparkeerd waardoor we maar een half uur hoefden te wachten. In dat half uur kwam het met bakken naar beneden en werden we zeiknat.. Omdat we zeiknat waren en de optocht hetzelfde was als zondag, maar nu met een aantal lichtjes op de pakken, zijn we redelijk snel terug naar de auto gelopen.

Gisteren zijn we naar Mambo Beach geweest, hier moet je blijkbaar betalen om op het strand te komen.. De brandende zon wisselde vandaag zich ook af met flinke regenbuien. Bij de eerste paar druppels pakte iedereen zijn handdoek en rende richting de strandtent. Ondanks de bewolking die vaak voor de zon zat ben ik flink verbrand.

• 15 Februari 2018 - 17:48

Britt:

• 16 Februari 2018 - 08:41

Cilia :

Dat is genieten nog geen week daar en al zo veel meegemaakt gr opa oma